Accueil > Node > Practical information

Practical information

VISITOR INFORMATION

The museum is opposite the Jardin Atlantique, above the Gare de Montparnasse.

Open exceptionally on 15 May 2016.

ADDRESS

23, Allée de la 2e D.B. - Jardin Atlantique - 75015 Paris

(above the Gare Montparnasse)

Transport

Métro : Montparnasse-Bienvenue (lines 4, 6, 12, 13) , Gaîté (line 13), Pasteur (lines 6 and 12)

Velib' (rental bikes): 5 Rue du Commandant Mouchotte, 4 rue Alain, opposite 1 Rue de Cotentin, 25-31 Boulevard de Vaugirard

Autolib' (car-rental station): 20 Boulevard de Vaugirard, 78 avenue du Maine, 2 place de Catalogne

Access

Access to the museum is possible via:

• The Place des Cinq Martyrs du Lycée Buffon
  • The Gare Montparnasse : Take the staircase to the left of TGV track no. 3 (Voie n° 3)
  • Either of the two outside lifts at 4 Rue du Cdt Mouchotte or 25 Boulevard Vaugirard

Check your  Google map

For your safety, the City of Paris museums have increased the number of security checks.
Because the museum does not have cloakrooms, we regret that bags or luggage cannot be accepted.

We apologise for any inconvenience this may cause.

Enjoy your visit.

Telephone

+ 33 (0)1 40 64 39 44

Opening hours

Tuesday to Sunday 10 a.m. to 6 p.m. (last ticket at 5:45 p.m.)
Closed on Mondays and public holidays.

Admission charges

Admission to the permanent collections is free

Temporary exhibitions

• Individual rates :
Reduced rate Free admission

This rate applies to the following visitor categories (valid ID or proof of entitlement required):

• Young people aged 18-26 inclusive
  • Holders of a valid "Paris Pass Famille" card, or "Famille nombreuse" card
  • Teachers and documentalists working in schools
  • Holders of the "Navigo-Améthyste-Emeraude" card
  • Members of La Sauvegarde de l'art Français, La Société de l'Histoire de l'Art Français, La Société francaise d'archéologie , or La Société nationale des antiquaires de France

admission is free for the following visitor categories (valid ID or proof of entitlement required):

• visitors under the age of 18
  • unemployed individuals
  • visitors receiving benefits: RSA, ‘Allocation parents isolés’, ‘Allocation personnalisée d'autonomie’ and ‘Aide sociale de l'Etat pour les réfugiés’
  • disabled visitors and their guest or helper
  • Mutilé de guerre’ and guest or helper
  • professional artists
  • cultural professionals (International Association of Art Critics, Lecturers and Guides, French and foreign curators, Commission du Vieux Paris, journalists, members of the Syndicat de la Presse Artistique, members of ICOM and ICOMOS)
  • City of Paris municipal officials and past and present Paris councillors.
  • Students at INALCO
  • groups of students from the Ateliers des Beaux-Arts de la Ville de Paris, and their guide (minimum 10 people)
  • students of art, art history or archaeology.
  • International Association of art critics.
  • holders of an FFSAM card.
  • Inhabitants of the City of Rome, city twinned with Paris
  • Group rates : minimum 10 persons

Reduced individual rate for each person in the group.
For groups aged 18 to 26 years (inclusive), 10 tickets at reduced individual rate for up to 30 people (for example, a group of 24 visitors pays the price of 10 reduced rate tickets).
Admission free for groups of visitors under the age of 18.

Fermeture exceptionnelle de l'exposition "Jean Gabin dans la guerre 1939-1945" à 14h30 le mardi 12 septembre.

---------------------------